sierpień 2020
lipiec 2020
czerwiec 2020
maj 2020
marzec 2020
luty 2020
listopad 2019
październik 2019
wrzesień 2019
grudzień 2018
styczeń 2018
listopad 2017
październik 2017
sierpień 2017
wrzesień 2014
czerwiec 2014
listopad 2013
wrzesień 2013
sierpień 2013
lipiec 2013
kwiecień 2013
styczeń 2013
listopad 2012
październik 2012
wrzesień 2012
lipiec 2012
czerwiec 2012
maj 2012
kwiecień 2012
marzec 2012
luty 2012
grudzień 2011
listopad 2011
październik 2011
wrzesień 2011
lipiec 2011
maj 2011
luty 2011
listopad 2010
czerwiec 2010
maj 2010
marzec 2010
luty 2010
styczeń 2010
listopad 2009
październik 2009
wrzesień 2009
sierpień 2009
lipiec 2009
czerwiec 2009
maj 2009
maj 2008
WAŻNE: USOS 5.4.2
W trakcie weekendu nastąpiła aktualizacja USOS do wersji 5.4.2. Przed rozpoczęciem korzystania z systemu prosimy upewnić się, że w lewym dolnym rogu okna powitalnego widnieje napis "Wersja formularzy: 5.4.2". Jeśli napisu takiego nie widać, należy poczekać na aktualizację automatyczną (może zająć chwilę, ponieważ obejmuje bardzo dużo plików), bądź wywołać ją ręcznie - w razie potrzeby po instrukcję ręcznej aktualizacji prosimy sięgnąć do archiwum ogłoszeń z dnia 17.09.2012.
Najważniejsze zmiany:
- coraz więcej raportów działa przez mechanizm BIRT - tak samo jak od pewnego czasu nowe dyplomy i świadectwa. Mogą Państwo zauważyć, że raporty generują się w inny sposób (od razu do PDF), nieco inaczej wygląda również okno parametrów. Nowy mechanizm umożliwia m.in. zapisywanie raportów do plików Office czy jako stron HTML, docelowo wszystkie raporty zostaną przepisane na tę wersję.
- zmienił się sposób wpisywania skreśleń/anulowania/wznowienia. WAŻNE: reaktywacji nie będziemy już wpisywać jako nowego programu, został ostatecznie utworzony mechanizm umożliwiający odwzorowanie przerw w studiach bez takiej konieczności. W zakładce "Skreślenia" programów osób pojawiły się przyciski do wpisywania skreślenia/anulowania/wznowienia - przyciski te uruchamiają dodatkowe okienka, gdzie podajemy wszystkie potrzebne dane. Prosimy o zwrócenie uwagi na opisy i wyjaśnienia, które tam się znajdują.
- nie jest dostępna bezpośrednia edycja danych osobowych studenta. Zmian dokonujemy za pomocą przycisku "Zmiana danych" po prawej stronie formularza Osoby->Osoby. Przy każdej zmianie należy podać jej przyczynę (np. błędne dane podane przez studenta w ERK, zmiana nazwiska...). Wszystkie zmiany będą zapamiętywane i wyświetlane w zakładce "Historia zmian" w tym samym formularzu.
Staraliśmy się wprowadzić na nowo wszystkie niezbędne zmiany lokalne UJ oraz nadać użytkownikom odpowiednie uprawnienia do wszystkich nowych funkcji. Gdyby jednak zauważyli Państwo jakieś problemy czy nieprawidłowe zachowanie systemu, bardzo prosimy o zgłoszenia na adres mailowy usos w uj.edu.pl - będziemy reagować jak najszybciej w miarę możliwości.
aktualizacja